Kierownik Izby Przyjęć, POZ/ PNŚ, Transport Medyczny -Tomasz Ignaczewski
Pielęgniarka koordynująca i nadzorująca pracę – Ewa Sowińska
ZADANIA IZBY PRZYJĘĆ
- Badanie lekarskie chorych zgłaszających się na Izbę Przyjęć
- Przyjmowanie do szpitala chorych zakwalifikowanych do leczenia szpitalnego
- Transport pacjentów na specjalistyczne badania do innych placówek służby zdrowia
- Transport pacjentów do miejsca zamieszkania na pisemne zlecenie lekarza dyżurnego Izby Przyjęć lub lekarza z oddziału
W Izbie Przyjęć znajduje się telefon sieci miejskiej oraz spis telefonów i adresów zakładów opieki zdrowotnej, policji, prokuratury, straży pożarnej, pracowników zajmujących kierownicze stanowiska
w szpitalu, a także instrukcja postępowania w sytuacjach awaryjnych. Personel Izby Przyjęć podlega w wykonywaniu w swych czynności lekarzowi dyżurnemu oraz koordynatorowi Izby Przyjęć.
W Izbie Przyjęć prowadzi się dokumentację w wersji papierowej i elektronicznej:
- Księgę główną przyjęć i wypisów
- Książkę odmów przyjęć i porad ambulatoryjnych
- Raport dzienny osobowy
Każdy chory zgłaszający się ze skierowaniem do Szpitala lub przywieziony do Szpitala jest niezwłocznie zbadany przez lekarza dyżurnego. Nie wolno odmówić przyjęcia z powodu braku wolnych łóżek ciężko choremu, który wymaga natychmiastowej interwencji lekarskiej i pozostawienia w szpitalu.
Chorych niezakwalifikowanych do leczenia szpitalnego a wymagających leczenia ambulatoryjnego, lekarz dyżurny przekazuje z odpowiednią adnotacją dotyczącą dalszego sposobu postępowania do leczenia ambulatoryjnego.
Nocna i świąteczna opieka zdrowotna – POZ Pacjenci mogą skorzystać z opieki lekarskiej
i pielęgniarskiej w ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej – codziennie po godzinie 18.00 do godz. 8.00 rano dnia następnego oraz w dni ustawowo wolne od pracy (soboty, niedziele, święta) – przez całą dobę. Świadczenia tego rodzaju są udzielane bez skierowania. Pacjent zgłaszając się do POZ powinien posiadać dokument tożsamości z nr PESEL oraz dokumenty potwierdzające prawo do udzielania świadczeń. Jeśli w momencie zgłoszenia nie posiada takich dokumentów powinien je przedstawić w ciągu siedmiu dni od dnia wizyty. Pacjent może skorzystać z opisanej wyżej formy opieki zdrowotnej w przypadku:
- nagłego zachorowania;
- nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących bezpośrednie zagrożenie życia lub istotny uszczerbek zdrowia, a zastosowane środki domowe lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy;
- gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.
Przyjęcie w trybie nagłym
Przyjęcie w trybie nagłym związane jest z nagłym zachorowaniem wymagającym natychmiastowej hospitalizacji. Następuje ono wtedy, kiedy pacjent zgłasza się na izbę przyjęć z „pilnym” skierowaniem od lekarza lub jest przywieziony przez karetkę pogotowia lub inne osoby. W izbie przyjęć zostają przeprowadzone niezbędne badania i pomiary oraz zostanie założona dokumentacja medyczna. Jeżeli lekarz zdecyduje o przyjęciu, pacjent zostaje przekazany do odpowiedniego oddziału szpitalnego. Jeśli w momencie przyjęcia pacjent nie posiada wymaganych dokumentów (dowód osobisty, dokument potwierdzający ubezpieczenie) może je dostarczyć nie później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia (jeśli nadal przebywa w szpitalu) lub w terminie 7 dni od dnia zakończenia udzielania świadczenia.
Przyjęcie w trybie planowym
Jeśli pacjent posiada skierowanie do szpitala w trybie planowym uzgadnia termin przyjęcia w szpitalnej izbie przyjęć. Po uzgodnieniu terminu pacjent zgłasza się w wyznaczonym dniu do szpitalnej izby przyjęć. Pacjent powinien posiadać skierowanie do szpitala, dokument tożsamości oraz ważny dokument potwierdzający ubezpieczenie. Po wykonaniu wszystkich niezbędnych czynności diagnostycznych związanych z przyjęciem do szpitala i założeniu dokumentacji medycznej pacjent zostaje przekazany przez personel szpitala do odpowiedniego oddziału.
Co zabrać do szpitala?
Wykaz dokumentów do przyjęcia:
- skierowanie do szpitala;
- dowód osobisty (lub inny dokument potwierdzający tożsamość z nr PESEL);
- dokumentacja dotycząca dotychczasowego leczenia;
w tym karty informacyjne,
- spis aktualnie przyjmowanych leków;
- dokument upoważniający do udzielania świadczeń poza kolejnością.
Wykaz niezbędnych rzeczy osobistych:
piżama, szlafrok, bielizna osobista, kapcie, przybory toaletowe, ręcznik, kubek, sztućce, leki i inne środki medyczne przyjmowane codziennie w związku z chorobą inną niż powód pobytu w Szpitalu.
Prosimy w miarę możliwości o:
pozostawienie rzeczy wartościowych (biżuteria, pieniądze, karty bankomatowe, laptopy itp.) w domu, ograniczenie rzeczy osobistych do minimum.
Zasady przyjęć:
- Godziny przyjęć -codziennie całodobowo
- Obowiązuje skierowanie wydane przez lekarza
- Bez skierowania lekarza udzielane są świadczenia w stanach nagłych, związane z urazem, stanem zagrożenia życia.